Snapphanarna

 
Ja idag blev det tävling i Snapphanarna med Brunte och Cornelia.
Tanken var att de inte skulle gått något alls denna helgen men planen ändrades vilket jag ångrar till viss del.
 
Brunte som har trampat av samma framsko ca 3-4 gånger på en kort tid var lite öm/gick försiktigare med det benet i måndags men efter att han fick på skon så har jag inte märkt av något av det.
Banan till 120 var inte så bra gjord om jag får säga det själv, speciellt 1-2-3 sedan blev det lite bättre i slutet av banan. Underlaget var riktigt hårt...
Okej slut på allt gnällande, det är lika för alla!
 
Hur gick det då?
Jo Brunte kändes lite stark och pigg på framhoppningen och hoppade bra men tog kanske inte riktigt för sig som han brukar? Inne på banan så hoppar han 1-2 bra och på 3 stannar han långt innan och faktiskt tittar mycket på det hindret. Andra gången jag kommer så gör han likadant. Många hästar som stannade på det hindret men han brukar inte titta på hinder, dock när han får lite extra mat och är pigg så kan han bli rätt tramsig så det kan vara en del förklaringen också.
 
Cornelia kändes fin och luftig på framhoppningen. Inne på banan hoppar hon också fint och luftigt med ett riv men en bra tid som räckte till en 5e plats så det är jag nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0