Här går det undan

Tiden går verkligen fort. Det börjar äntligen bli riktig vår.

I söndags var det tävling i Kalmar med Brunte och Cornelia.
Cornelia var nolla och placerad i 120, ett ner på sista i 125. Brunte ett ner i 120 och dubbelnolla i 125.
De va duktiga som vanligt, nu på lördag blir det bebishoppning med ponnyerna i Mörrum och Åsbo med hästarna på söndag.

Igår natt blev Sigge morbror, eller ja nästan i alla fall. Hans halvsyster efter Top Nordpol fick ett jättefint hingstföl efter Triple Trees Prince Perfekt med en massa tecken. Den skulle nog säljas så det är bara att slå till.

Igår fick både Cornelia och Brunte en välförtjänt vilodag. Då red jag Bo-Gi som har blivit riktigt fin att rida, sedan va det lilla Curres tur och även han har blivit mycket stadigare i ridningen. Till sist var det Ernst kvar. Helt otroligt va snäll och orädd han är. Det är bara att hoppa upp utanför stallet och styra även om han knappt är riden. Nu är han anmäld till 3-årstestet också så det är dags att löshoppa lite försiktigt igen.

På onsdag har Bo-Gi varit här i hela 8 veckor men det har hänt en del på denna tiden faktist. Han gick klubbdressyr med Anni härom helgen och va godkänd i både LB:1 och LA:1. Anni red även Curre en LC:1 och va godkänd. Jag tror att jag anställer Anni som beridare hos mig över sommaren, hon kan gott ta och jobba lite med de stökiga unghästarna haha.


// Louise




Cornelia i Kalmar



Bo-Gi hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0