Duktiga hästar

Igår var jag i Ljungby med Brunte och Cornelia. Måste påstå att det var en lyckad tävling faktist.
På tv4 påstod de att det skulle blir mellan 7-11 grader och sol men jag började fundera på om meterelogerna hade fått för mycket i sig under gårdagen då det var snöstorm och 0-1 grader ute som sedan blev en massa regn.
Cornelia: nolla och 11:e placerad i 120, ett ner i 125 (första hindret).
Brunte: nolla och strax utanför placering i 120, dubbelnolla och 10:e placerad i 125.

Film från Cornelias rundor:
http://www.youtube.com/watch?v=IJCy8d3YvZU
http://www.youtube.com/watch?v=wvfC4Fl8Cio

Idag var det dags för pay and jump för de små djuren också.
(Kung)Curre var otroligt duktig och skötte sig utmärkt bland alla hästar. Han va nolla i båda starterna.
Bo-Gi var också duktig men mer vaken och busade en del i början. På tredje hindret blev det en riktigt tvärnit och givetvis skulle jag flyga av också. (fantastiskt bra gjort av mig). I andra rundan va han nolla och jättefin.
Cougar var också duktig och felfri i båda starterna.

På onsdag är det bara två månader kvar tills det är dags för Raguza att föla.
Hon är ruskigt tjock och bred så det kanske är en hingst, vem vet.



Ernst och Monika sommaren-08


// Louise





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0