Elvis

Igår fick vi hem lilla Elvis eller han heter egentligen så fint som El Qlassico TT faktist.
Det blev ett impulsköp kan man väl säga och vi hade bara sett honom på en bild innan vi körde upp och hämtade honom.
Det var en mysig gård och en uppfödare som hade ordning och reda på sina hästar och papper kan jag säga. Hon satsade verkligen på aveln.
När vi gick in och skulle skriva på papperna så efter en stunds prat kom vi fram till att hon och pappa har tävlat ihop för 100 år sedan men lite roligt ändå haha.
När det var dags att lasta så förväntade vi oss att det skulle ta en stund eftersom han aldrig hade sett en transport förr, men han gick rakt på utan att hinna fråga om han verkligen var tvungen att gå in.
Han var superduktig under den ca 30 mils långa resan och väl hemma så var han som en filbunke. Helt underbart temperament.

Vem är då Elvis? Han är född iår och är efter Quintender som i sin tur är efter Quinar-Contender vilket är ganska bekant för många. I andra led är det El Bundy som är efter Escudo. I tredje led är det Stakkato, fantastiska Stakkato enligt mig och är efter Spartan. Han har närmare 50 godkända hingstar efter sig och över 80 avkommor i svår klass, det är inte så dumt.
Många av er tycker säkerligen att detta var ett riktigt tråkigt inlägg med en massa härstamningar hit och dit men de som känner mig vet att jag spenderar många många timmar på att läsa om alla hingstar och sto-stammar, det är bland det roligaste jag vet :)

Idag släppte vi ut lilla Rakel och stora Elvis i hagen och förvånades av hur jäkla bra han rörde sig. Är ruskigt nöjd med detta köpet :)

Det blir lite ridning under dagen och Björne träning ikväll.

// Louise


Kommentarer
Postat av: malin

mums på den stammen!!! jag är precis som du en riktig nörd och jag äääääälskar stakkato-blodet!!!

2011-11-14 @ 14:06:23
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj, vad glad jag blir av att läsa allt fint du skrivit:)

2011-12-11 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0