Väldigt nöjd med dag 3

Har inte orkat skriva förräns nu om Karlshamns sista tävlingsdag.
Efter lördagens hoppningar så var jag tveksam om Cornelia skulle hoppa 130 på söndagen eftersom hon kändes lite lam i hoppningen i lördags men efter lite diskussion med Sofie och pappa så kom vi fram till att hon skulle få hoppa på söndagen också, och tur var det.
Hon var riktigt fin på både framhoppningen och banan. Det blev en dubbelnolla och 14e placering.
Sen var det Bruntes tur, han och jag skulle debutera 140.
Banan var väldigt bra, alla avstånd var ganska framåt vilket passade oss bra.
Han var kanonfin på framhoppningen, aldrig hoppat så bra. Väl inne på banan så mellan hinder nummer 1 till 7 hoppade han superbra och jag red faktist riktigt bra. Sedan kommer det en linje på räcke-oxer precis vid läkaren med plats för 3 stora galoppsprång. Läktaren var helt fullproppad så Brunte fick mer eller mindre en chock när han fick syn på allt folk så han sprang vid sidan innan han ens hann se hindret så en volt där. Bara på det igen och efter lite om och men så gick han på det men var spänd när han hoppade linjen. Sedan var det två hinder kvar som han hoppade superbra på så jag är ruskigt nöjd över älskade Brunte.
Såg även att Careys häst kastade sig ifrån läktaren när den också fick syn på allt folk och det kan man ju förstå eftersom det inte alla var så mycket folk på fredagen och lördagen.

Nu ska hästarna få någon träning till sen får de vila från all hoppning ett bra tag, vilket de förtjänar :)

// Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0