Träning & tävling

Då har denna veckan gått, hösten går riktigt fort.

I Onsdags var det Peter Eriksson som var gästtränare i Sölvesborg och då passade jag på att hoppa in där.
Brunte fick vara med och han gjorde det riktigt bra. Det var en mycket givande träning som jag gärna gör om. Tycker egentligen inte om att träna en gång för någon då man inte riktigt hittar varandra (tränare-elev) men kändes himla bra.
Träningen bestod av en del bomövningar för att ha koll på galoppen, en kombination för att hästarna ska lära sig att "trycka till i utsprånget" och till sist lite linjer med olika galoppsprång.

Cornelia gick för Björne i torsdags. Det var en perfekt övning för Cornelia med "klockan" och 4 korta språng mellan småhinderna och vidare till en linje med 3+3+2 om jag inte minns fel. Sedan var det två fristående hinder så det blev en liten bana tillslut. Björne hade inget att klaga på, alltid kul när det går riktigt bra men det är samtidigt kritiken man lär sig av.

Idag var det tävling i Olofström.
Cornelia gick ut först i 115 med ett ner (tidshoppning) och var mycket fin och rädd om sig. I 125 kändes hon fin fram till omhoppningen där jag gjorde en riktig miss i kombinationen och denna snälla häst hoppar ändå men jag flyger av. Stackars Cornelia...
Brunte gick 125 och var dubbelnolla och 5e placerad och kändes mycket fin och jag hade okej rytm på banan. I 135 (A:1 A) kändes han bättre än någonsin på framhoppningen, kungen var även där nolla och jag red rätt okej men till sista hindret trodde han att det var färdigt så blev lite sådär men han kämpar och gör det till en nolla. I omhoppningen räddar han mig i kombinationen men annars red jag bra och rider mot sista hindret som är en lång distans till en relativt stor oxer och tanken var att jag skulle sätta upp galoppen och tjäna in något galoppsprång men tyvärr blev han lite flack och hinner inte riktigt upp så fick ner det.
Rivet kostade 3000 kr men det blev en 5e placering ändå och jag är hur nöjd som helst, det blev ingen dubbelnolla i klassen. Det var stor konkurrens i omhoppningen minst sagt.
Är så tacksam att jag har Brunte, helt obeskrivligt tacksam.

Idag har jag skrivit en hel uppsats om veckan :)


// Louise





Världens bästa


Världens bästa


Kommentarer
Postat av: natalie

Undrar vem som har tagit korten?? :D

2011-11-01 @ 12:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0