Fredagen den 13e

Ja visst är det fredagen den 13e men jag har överlevt denna gången också.

Började med att mocka stallet och sedan var det dags för Salsas sista pass här hemma (om hon sköter sig). Hon var duktig idag men tyckte nog att jag var en riktig kärring som krävde lite extra mycket jobb från hennes sida.

Efter detta passet var det dags för brudarna brun och fux. Raguza var jättefin men skulle som vanligt springa lite baklänges och få för sig att hon är rädd för det mesta som finns i paddocken.
Cornelia kändes fin men lite tjurig när jag bad henne om att sätta ihop sig riktigt och sedan framåt ett par galoppsprång och sedan samma visa igen.

Kort därefter så var det till att göra iordning sig för skolan i några timmar, tråkigt när man kan vara hemma!!

Efter skolan körde jag hem och hämtade Sofie för att brumma vidare till Börjes och handla lite smått å gott, blir livsfarligt dyrt när man gör oplanerade inköp.

Hem och byta till ridbyxor igen för att lina Hislop som verkligen har blivit starkare i kroppen men vill inte rida alltför mycket ännu så han får vila sin omusklade rygg ibland också.
Rubban tramsade lite med Sara så jag hoppade upp och bad henne arbeta istället för att tramsa runt, vilket dock inte uppskattades men hon blev ganska fin på slutet ändå.
Sista och bästa hästen sparade jag till sist, älskade Brunte bus var pigg och väldigt fin.

Till helgen blir det konditionspass för hästarna som ska tävla i Henriksdal, startlistorna har kommit och det ser rätt okej ut faktist. Ska bli vansinnigt roligt att åka dit :)

Härlig dag har det varit idag och jag har fått lite gjort också.



Bild på Holly och Bitza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0