Henriksdal

Igår var vi då i Henriksdal med de tre pärlorna. I 125 hoppade Raguza riktigt fint på framhoppningen och väl inne på banan så hoppade hon åt sidan precis något galoppsprång innan första hindret så rev första hindret pga lite dålig fokus hos henne men sedan var hon fin resten av banan. I 130 hoppade hon kanonbra hela rundan felfritt och slutade på en 8e placering på nästan 100 starter så det var inte så tokigt. Det var min debut på henne i både 125 och 130 och hon har ju inte tävlat sedan 2009 så hon sköter sig kanon. Brunte var nolla i 130 med placering och hoppade kanon, lite för stort kanske. Hade en köpare på honom också efter 130, det ska mycket till att vi säljer honom men inget är omöjligt. I 135 var han kanonfin och påväg in i kombinationen så kom han lite väl försiktigt in så rev utsprånget annars var det felfritt. Cornelia hade TRE riv i 130, först hinder nr 3 som var ett räcke som hon skulle rulla ner, hindret efter så var det en oxer så kom hon ganska fint på och lyfter inte frambenen överhuvudtaget så då blev hon nog lite chockad när hon rev igen och sedan hoppade hon grymt bra fram tills sista hindret som var en riktigt stor oxer som hon också rullade ner. Hon har börjat hoppa flackt nuförtiden och när jag kommer "fint" till hindret där jag varken behöver rida framåt eller ta tillbaka så hoppar hon flackt. Hon debuterade 135 också och gjorde en riktigt bra runda, fast med två helt onödiga riv men jag var ändå riktigt nöjd. Trots att hon är ganska liten och "burkig" modell så tar hon inte i det minsta över dessa närmare 140 oxrar och kan säga att det fanns ingen oxer som inte var paralell och maxhöjd. Trots att det inte var vinst i alla klasserna så är jag så nöjd över hästarna och ger även mig själv en klapp på axeln. Ikväll blir det studentkryssning, kommer bli en oförglömlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0