Jävligt rolig dag

Ja idag har det varit en riktigt rolig dag.

Tanken var idag att Cornelia, Raguza och Brunte skulle träna upp flåset lite med hjälp av lite småhinder som blev till en "bana" som vi red om och om igen.

Jag började med Raguza och hon flamsade runt i början men efter att ha hoppat "banan" men hon blev snabbt flåsig och gjorde sedan det hon skulle.

Cornelia var likadan och behövde detta allra mest av dessa tre.

Brunte var jättefin men blev lite tung i handen på slutet, precis som han blir i slutet av banan på tävlingarna så detta behövdes också.

Sedan var det dags för debutuppsittningen på Hislop på 7 månader, alltid lika spännande.
Jag provred ju honom i augusti men då gick det knappt att varken komma upp eller hoppa av, han var livrädd minst sagt.
Idag var det helt annat, han stod helt stilla men med blicken på mig givetvis, och detta slutade med att jag red honom lös i både skritt och trav utan några som helst problem.

Sist och minst så skulle Salsa motioneras och idag så tänkte jag att hon skulle göra lite öppna och i allmänhet bara flytta sig för skänkeln, något som Salsa definitivt inte tänkte gå med på, ÄNTLIGEN säger jag då och tar tillfället i akt haha.
Hon har ju i princip inte gjort något alls med mig ännu så det är skönt att hon gör likadant med mig så hon inte kommer hem igen och gör likadant igen.


Bilden är från idag på denna magra stackare Hislop som förhoppningsvis också ska bli häst med ett par hundra kilo till och ett stort paket med muskler :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0