Dåligt med uppdatering

Ja lite klent har det varit med uppdatering men det beror lite på att det inte har varit några tävlingar på någon helg och vardagen här hemma är ungefär likadan som senast jag skrev.
 
Det märks verkligen att hösten är på gång, tråkigt tycker jag till viss del för att då är det inte långt kvar tills vintern kommer men samtidigt börjar inomhussäsongen vilket jag älskar. Trångt och jäkligt är det men kräver att man kommer till ridning snabbt och korta utmanande linjer som inte finns på samma sätt under utomhussäsongen.
På lördag åker fina 2-åringen efter Cuper hem. Nu har den fått lite kött på benen vad det gäller hanteringen, löshoppningen och även att den är insutten.
Planen med ägaren är att hon kommer tillbaka i vår igen och ska då ridas in och visas på 3-årstestet, riktig roligt!
Rufus som har varit här i några månader på vidareutbildning och försäljning är troligtvis såld också så vi håller tummarna för det.
 
Något som jag har glömt att uppdatera er om är att träningarna i Ronneby för Björne har börjat igen vilket är välbehövligt som vanligt.
Hislop gjorde sin debutträning i måndags och han kunde inte gjort den bättre.
Vilken go liten häst han är som bara flyter in i träningen och gör övningarna så bra han bara kunde.
Brunte var också med och var ruskigt fin både i markabetet och i hoppningen.
 
Nu är jag grymt tävlingssugen och ser verkligen fram emot den kommande inomhussäsongen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0