Summering ifrån Älmhult

I lördags övergav vi Tingsryd och åkte då till Älmhult.
 
Det var Jonas Holmberg som byggde banorna på Älmhults fina anläggning som nu är täckt av det bästa underlaget "fibersand" som jag kallar det.
Jag har tidigare aldrig hoppat på Jonas banor men måste säga att det var riktigt bra och välplanerat.
Hittade en artikel där Svante Johansson hade gett en kommentar om hans banor: att det är precis vad vi svenskar behöver för att hänga med internationellt, rytmiska, stora och tekniska banor.
 
Nog om detta snacket. Brunte var riktigt fin på framhoppningen och inledde med en felfri runda i den stora 130 A:0 och tog en placering.
Cornelia var fin och kvick på framhoppningen. Inne på banan så rullade hon ner hinder nummer 2 och sedan tyvärr sista hindret som var mitt fel, vi låg lite långt ut så räckte inte riktigt men i övrigt var hon fin på banan
.
Dags för 140, Bruntes andra start på den höjden och Cornelias debut.
Banan var relativt stor bana med 12 hinder och 14 språng, teknisk men inga dumma grejer som ställde till det för ryttarna.
Brunte hoppade riktigt bra igen på framhoppningen. Väl inne på banan är han taggad och hoppar suveränt bra med stor galopp och FELFRI. Det enda som jag har att gnälla på är att jag kommer tight in i sista kombinationen och han får ta i en del men annars är verkligen allt riktigt bra, givetvis är det aldrig bra då det finns så mycket att slipa på.
Cornelia var ännu finare denna gång på framhoppningen och väl inne på banan så gör hon en riktigt bra debutrunda med tre riv. Är även här nöjd med min ridning och vi hade ett bra flyt inne på banan.
 
Är så grymt nöjd med båda hästarna, känslan är obeskrivlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0