Summering ifrån V-plast

Då var helgen ifrån V-plast i Tingsryd över för iår. Vi var i Tingsryd i fredags samt idag söndag.
 
Hislop var helt otroligt cool och under framhoppningen till båd 1 meters klasserna. Han brukar annars vara lite orolig över de andra hästarna som hoppar och galopperar förbi honom men icke.
Väl inne på banan så vaknar han till och blir lite spändare men hoppar riktigt bra och fokuserar fint på hinderna - en felfri runda.
I andra klassen var han mer avspänd och då blev sprången ännu bättre, helt underbart fin hela rundan runt och felfritt.
 
Sedan var det dags för Pomona, som jag bara hade ridit en gång och inte hittat knapparna riktigt på. Det är en svår brud att rida må jag säga men hoppvillig till tusen. Kändes mycket bra på framhoppningen och inne på banan så river hon insprånget i kombinationen lite slarvigt och hindret efter så tänker jag "hoppa av" och hon tänker "nej, ett galoppsprång till" så det rev vi också men annars kändes det faktist bra.
 
Idag söndag så gick Pomona jättefint en dubbelnolla i 110 och knep en placering och det kändes som att jag börjat hitta knapparna en del.
I 120 började hon bra men rev två hinder på rad och sedan vet jag inte om jag har hoppat för många banor denna helgen eller om jag fick syrebrist MEN jag hoppade 1 - 2 - 3  - 6 - 7 -  8 och 9  istället så blev utesluten, så fruktansvärt pinsamt.
Dock hade jag ett bra flyt och hon hoppade riktigt bra så nöjd med ridningen och hur hon hoppade ändå.
 
Hislop gick också idag söndag som blev en debut i 110. Han var lite på tårna på framhoppningen men mycket fin. Inne på banan var han ruskigt fin med toppensprång och sedan kommer vi emot en kombination oxer-räcke där det är en solgrind som skuggade precis framför hindret så han tittade på den och glömde att lyfta bakbenen så han sprang sedan förbi b-hindret men nästa gång hoppade han kombinationen jättefint och fortsatte resten av banan felfritt.
 
Bilder nedan på fantastiska lilla Hislop.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0