Hoppning i ridhuset

Igår åkte vi in till ridhuset med Hisse och Dubben för lite hoppning, det blev en sen kväll för klockan stod på 21.15 när vi kom hem igen.

Dubben fick börja att hoppa. Jag börjar misstänka att jag har blivit lurad, han kan väl omöjligt vara 4 år gammal och knappt uppsutten hoppad när han hoppar så stabilt på filmen? Det ser ju ut och känns som att han aldrig har gjort annat än detta. Vilken duktig kille. Jag har även provat en annat bett på honom, det finns flera namn men jag har lärt mig att det heter fullcheek bett. Inget avancerat alls och ett snällt bett som Dubben verkade trivas bra i.

Sedan var det Hisses tur och han var taggad till tusen den lilla duracellkaninen. Han gjorde många språng som var riktigt bra men det blir lite bråttom emellanåt och då blir sprången inte lika bra som när han väntar på mig. Med men lite mer träning både på marken och i hoppningen så blir han grymt bra, det finns hur mkt hoppning som helst denna lilla hästen.
Han fick också prova ett nytt bett med framgång. Ett gaggbett på två tyglar, tygeln i gaggremmarna behövdes dock inte hållas i speciellt mycket då han är både känslig och lite stark samtidigt.
Jag ska se om jag får upp ett litet filmklipp på Hisse också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0