Snö, snö och åter snö!

Det är en bra beskrivning på vad det handlar om just nu, snö.
Till min besvikelse så hade det kommit minst 2 dm snö över natten när jag vaknade imorse och imorgon väntas det bli upp tom. 4 dm i värsta fall. Det är nu man ska bo i Florida och tävla där under den kalla säsongen?

Hästarna har inte fått åka till ridhuset idag då de inte har plogat vägarna men alla har fått en mys och pyssel-stund i stallet iaf. Det uppskattades hos alla hästar. Jag börjar misstänka att vi fjäskar lite väl mycket hos Dubben och Hisse då de är väldigt naffsiga och ska bita på precis allt som kommer i deras väg, sötnosar!

Som ni såg så fick jag även tillslut upp Hisses film från igår, jag och teknik är inte alltid så bra kompisar. Det vi hoppade igår är exakt det som Hisse behöver jobba på. Att kunna fundera ut själv hur han ska lösa situationen mellan hinderna och vara avslappnad samtidgt.
Det ska bli riktigt spännande att se hur Dubben och Hisse går under nästa års tävlingssäsong. Målet är att Hisse ska gå stadiga 120 och någon 130, om han är färdig för det givetvis.
Med Dubben är det att han ska komma ut på banorna för att ha roligt och lära sig allt. Falsterbo och Breeders finns med i planen men det beror helt på hur allt känns, det kan bli både och, bara Breeders eller inget av det.
Dubben är en stor kille som behöver tid för att få ordning på sin kropp och hoppning så det är det viktigaste att fundera på först och främst. Kvala kan man alltid göra men man ska inte vara med om han inte är riktigt klar för det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0