Asperger syndrom?

Det blir ett kort inlägg idag.

Först blev det skola mellan 8-13.30 sedan hem och rida Raguza med Sofie och Cornelia.
Jag skulle givetvis vara lite extra omständig och prova ett annat träns på Raguza då det hon har nu är så tråkigt.

Så satte på henne Dyontränset med det specialknäppet som käkrem vilket Raguza märkte snabbare än jag han blinka så väl uppe på henne blir hon tokig och slår med huvudet hela ridpasset men är man 10 år gammal och fortfarande beter sig på detta viset så tänker jag trotsa problemet och bara rida. Fattar inte hur hon känner av det så fort man ändrar något.
Har funderat i några år över hur denna häst fungerar psykist och jag som snart blir undersköterska har kommit fram till att hon skulle kunna ha Asperger? Hon tycker inte om andra hästar (inte ens snällaste sötaste Brunte) och så fort man ändrar minsta lilla sak mot vad hon brukar ha det så blir det ett jäkla liv. Speciellare häst får man leta efter men det är kanske därför jag tycker om henne ändå haha.


Sedan åkte vi in till ridhuset med Brunte och Ernst.
Ernst va kalasfin och börjar trycka på ordentligt bra bak i galoppen så man glömmer lätt bort att han bara är 4 år. Det gäller att inte pressa för hårt bara för att han alltid gör det man ber honom om oavsett om det är jobbigt.
Brunte red Sofie och han såg mycket fin ut.



Avsultar med lite bilder på Raguza som 6-åring och Sandra i Falsterbo.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0