Sjukis

Idag vaknade jag inte upp med ett leende på läpparna då jag är genomförkyld och har antagligen feber också, men det var bara att stiga upp och ut i denna tråkiga snö som har kommit och först göra iordning stallet för att sedan åka till ridhuset med Ernst och Raguza.

Alette körde också dit sin Donne för att jag skulle hoppa honom lite.
Han skötte sig, var dock ganska spänd när det var nytt ridhus och nya bommar men löste det på ett bra sätt ändå tillslut.

Sedan var det Ernst tur och han gjorde också ett bra jobb och avslutade med att hoppa sista linjen riktigt bra.

Sist men inte minst var det Raguzas tur att hoppa lite. Hon har blivit riktigt fin i bjudningen nu med hjälp av Allettes hjälp.
I hoppningen kändes hon helt suveränt fin så är riktigt nöjd idag minst sagt.

Cornelia och Brunte hoppade lite styrketräning i lördags.
Det var den berömda 5 och en halvan (trava in på kryss och fram till en oxer) sedan hade jag två oxrar till efter med 6 meter emellan som blir relativt trångt när man höjer upp lite och breddar hinderna. Då får de både kvicka sig i benen men samtidigt vara avspända trycka till för att räcka över. Riktigt bra för Bruntes del som inte alltid använder sina bakben som man önskar.

Det kommer kanske upp några klipp från Bruntes och Cornelias hoppning när jag har tid och ork :)

Nu blir det tvpremiären Kontoret med Ove Sundberg ----> Time out ----> Wallander ----> sängen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0