Galna hästar

I fredags åkte Sofie och jag upp till Stockholm och stannade kvar till söndag eftermiddag.
Det var både glada känslor och mindre glada känslor när vi åkte hem igen men så är livet...
Det blev alltså ingen pay and jump i Ronneby tyvärr.

 Idag fick Cornelia massage för andra gången av Marianne och det såg fint ut. Brunte och Ernst körde vi till ridhuset med.
Pappa ringde mig ett antal gånger idag under förmiddagen utan att jag svarade (som vanligt), men fick reda på att han hade ringt och skulle varna mig för att inte hoppa upp direkt på Brunte utan lina lite innan och trots att jag är blond så hade jag också tänkt ut det men pappa trodde nog inte det.
Är glad att jag inte satt på honom till en början för det hade jag inte klarat många sekunder och tom. snälla lugna Ernst var likadan i linan haha.
Brunte gick ett lugnt pass med lite öppna i början och tempoväxlingar på spåret och sen i låg form på rakt spår innanför spåret. Han blev ganska svettig men skulle kunna gå många många timmar till, blir verkligen aldrig trött oavsett om det är 20 minus eller 30 plusgrader. Ernst som Sofie red lite hade till stor del gjort av med sin energi i linan så precis som det är med bebisar så fanns det lixom ingen extraväxel så fick bara gå lite lätt.

 Till helgen blir det pay and jump i Olofström med Raguza, Ernst och Cornelia. Brunte går träning istället på Måndag. Klättrar på väggarna nu, vill verkligen ut på tävlingarna NU.



För er som inte har sett min lilla bebis så här är lilla Bitza, eller som hon egentligen heter Goldsand´s Bubble Of Joy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0