Hoppning

Idag blev det hoppning i ridhuset med 4 hästar. Först åkte vi iväg med Ernst och Cornelia. Vi satte upp en 5 och en halva, alltså en travbom innan krysset och sedan 5 och en halv meter till en oxer. Det innebär att man ska trava in i den även om Brunte trotsade det alternativet ett par gånger. Ernst var jätteduktig och började kvicka sig i benen när det blev lite trångt, dock hoppar han inte speciellt flaschigt och stort ännu men det kommer. Cornelia tyckte det var jäkligt kul och busade mer än att fokusera sig och hoppa riktigt på hindret men det är perfekt, kul ska det vara! Sedan åkte vi först in med Brunte som jag red fram under tiden som Sofie hämtade Raguza. Brunte var väldigt fin både på marken och i hoppningen trots att han brukar gå på pelhambettet när jag hoppar men idag hade jag det vanliga tredelade bettet. Längtar tills jag kan ha det även på tävling men just nu är det för tungt att hålla emot i slutet av banan. Raguza som jag inte har ridit på sedan 2009 tror jag kändes väldigt mycket bättre än sist, märks att Sofie har jobbat på bjudningen. Hon blev helt överlycklig när hon fick syn på hinderna och bockade haha. Det var jävligt kul att rida henne igen trots att hon är svår, det kan jag inte sticka under stolen med. Skola imorgon men skönt att det är projektvecka vilket innebär att vi knappt behöver vara i skolan :) Här kommer film på några språng på alla hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0