Söndag igen

Idag har man gjort lite vettiga saker iaf.
På morgonen red jag finaste Brunte. Det blev lite extra galopparbete med lite bommar och han var riktigt fin.

Sedan gjorde vi färdigt stallet innan det blev en färd med Cornelia och Ernst till ridhuset för lite hoppning och bommar.
Han var riktigt duktig men han behöver bli kvickare i benen annars är hans inställning till hinder 100 %.

Precis när vi var färdiga i ridhuset så ringer Alette och undrar om jag kan komma och hoppa hennes dressagehäst Donne.
Sagt och gjort så körde vi till Alette efter att ha kört hem hästarna, det var ingen dålig känsla att sitta på honom kan jag säga. Endast riden i 4 månader och mycket fint riden. I hoppningen var han inte heller så tokig kan jag säga, hoppade nästan mig ur sadeln och sedan lite bock och bus efteråt men någorlunda kontrollerbar haha :)

Väl hemma så var det till att rengöra transporten och ta in de andra hästarna så nu är denna dagen nästan slut.

Dagens inlägg avslutas med en bild på stora kamel-Elvis :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Fint stall ni har, och bra mat såsom Elvis verkar växa:)

2012-01-10 @ 21:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0