Bloggtorka - men en bra anledning till det

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev sist, dels för att det inte har hänt så speciellt mycket och dels för att min iphone är på lagning/ska köpa en ny.
 
Jag började jobba den 18e juni och har dryga 8 veckor sommarjobb att se fram emot så lite pengar blir det, härligt :)
Hästarna har som sagt tävlingsvila fram tills ca mitten på juli och de har gått relativt lugna pass men nu är de påväg upp i det riktiga flåset igen.
Hislop var på Sporrens lokala tävling i lördags där han gick 1m och 105 cm.
Tävlingsbanan ligger precis intill vägen och med lite titthinder på banan så blev Hislop spänd väl inne på banan, sedan skulle jag hoppa direkt när jag kom in så hann inte kika på alla saker där inne. Han tittade på allt annat än första hindret så det sprang han förbi sedan hoppade han bra men spänt resten av banan med ett riv på sista hindret.
I 105 var han betydligt mer avspänd. Han rev ett plankhinder i mitten på banan men han hoppade riktigt bra och luftigt så det var ett positivt avslut. Nu till helgen ska han gå 90 och 1m på Yxnarum grand prix, eller nej jag menar pay and jump. Ska också hoppa Alettes dressagehäst och Annis dressagehäst, kan bli spännande!
 
Det börjar närma sig FALSTERBO HORSE SHOW, defintivt årets bästa vecka! Tack vare fantastiska arbetskamrater så har jag ledigt måndag-söndag så jag ska njuta framförallt av att se de otroligt fina unghästarna, men också såklart de hästarna och ryttarna som är på toppen.
Kommer bli galet grymt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0