Älmhult

Idag blev det dags för att åka iväg med hästarna till de snåla människorna, till Älmhult. Raguza gick 110 och 120. I 110 var hon dubbelnolla och jättefin men utanför placering. I 120 var hon nolla och knep en 4e placering. Hon känns bra mycket starkare i kroppen idag sedan i Osby. Cornelia gick 120 och 130. Hon var helt galen på framhoppningen. Bockade och pep innan och efter hindret varje gång men hon hoppade riktigt bra i alla fall. På banan i 120 som var A:0 som är hennes specialitet så tänkte jag få lite bra tid så efter hinder nummer ett så vänder jag upp ganska tight och helt plötsligt så börjar hon bocka och det blev lite tokigt kan man säga med hjälmen på fel håll och utan stigbyglar halva banan men det gick bra ändå så ett ner där och sedan ett ner in i kombinationen som var ganska onödigt. I 130 var hon likadan på framhoppningen så jag tog av mig sporrarna och då lugnade hon sig. Väl inne på banan så gjorde hon en kanonrunda, men rev första hindret. Det får man väl säga att det var mitt fel då jag hade lite för dåligt tryck i galoppen och det var en ganska parallell oxer men hon knep en 6e placering då det bara var tre nollrundor. Brunte gick också 120 och 130. Riktig pigg men var helt perfekt på framhoppningen i båda klasserna. I 120 var han nolla och jättefin som slutade på en 8e placering. I 130 blev det också en bra och felfri runda. När jag kom i mål så säger de att jag har vunnit, en riktig chock för min del men riktigt roligt var det. Sara Carlsson var också en av de tre dubbelnollorna och knep en 2a plats, roligt! Underbara Anni och Louise var med och hjälpte till hela dagen, hade inte gått utan er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0