Härlig dag

Idag har det jag fått lite gjort hemma.

Började med att fixa stallet och tog sedan in Hisshopp för lite löshoppning, och det visste han precis hur man gjorde.
Hoppade riktigt bra både fram och bak, sedan gör det ju inte saken sämre att han rör sig bra också så jag är övertygad om att han blir bra i slutändan.

Sedan var det dags för de andra tre att ridas och hoppa lite 5 och halva.

Brunte hoppade bra men vi hoppade inte så högt och inte så många språng heller.

Raguza hoppade också bra och fick hoppa lite mer och bredare. Kunde använt ryggen bättre men hon hoppar ju som hon gör så får nog vänja mig vid detta.

Cornelia var riktigt fin och hoppade absolut bäst av alla tre. Jag satte lite tryck i handen och fick bra respons på det = mycket tryck i språnget vilket jag söker hos henne då hon har blivit lite slapp på senaste.

Till sist tog jag in Rubban som jag också skulle rida.
Jag hade henne på tillridning i somras och som sedan köptes av Holmberg som har inackorderat här.

Ganska duktig har jag väl varit!



Kan ni tänka er, en bild på bloggen utan hästar?
Bilden är från det galnaste midsommar jag har varit med om, kanske blir lika bra iår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0