Karlskrona

Morgonen började med att jag red Raguza och Sofie longerade innan vi åkte iväg till Karlskrona.

Riktigt mysigt att vara på tävlingar där man känner så många (nästan alla) och precis så är det i Karlskrona.
Brunte gick en 120 och var superpigg och laddad. Han var felfri och slutade på en andraplats efter att ha haft ledningen ett bra tag. Hoppade bra gjorde han och jag red i relativt fort tempo vilket han inte är speciellt van vid men måste verkligen börja med det nu.

Vi var där redan till 1meters klassen och redan där såg man att banorna var ganska tekniska och lite kluriga svängar för unghästarna.
Jag tycker dock att det är bra, då kommer man till ridning och åker inte runt banan.

Efter vi kom hem från tävlingen så fick Brunte gå ut i hagen en stund medans jag tog en skogsritt med söta Rufus som skötte sig bra.
Sedan fick även Hislop motionera sig i linan.
Jag sparade det roligaste till sist, broddningen på Raguza och kolla så allt packar och klart.

Imorgon blir det då både Raguza och Brunte som ska gå 125 och 130 om det går som det ska, det vet man aldrig.


Älskade Brunte med sitt stora huvud i boxen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0