Det rullar på

Det händer inte så mycket hemma just nu så det är anledningen till jag inte har bloggat så mycket senaste dagarna.

Vi var i Olofström på pay and jump flera helgen med Hisse. Tanken var att Dubben också skulle följt med och hoppat en liten bana men han hade inte ordning på vaccinationen då tyvärr.
Hisse var pigg och lite spänd första rundan så jag lade någon volt men felfri på hinder var han. Andra rundan var han superfin och jag fick en riktigt bra känsla när han både lyssnade på vad jag bad om och att han var avslappnad.

I måndags var det Björneträning. En otroligt bra träning var det men svår. Brunte var som en bomb som skulle explodera vilken sekund som helst. Det var ett bra galoppjobb för Brunte så slappnade han av lite efter det. Hoppningen bestod av travbommar, flera studs, kombination -> 6 galoppsprång -> kombination och några fler studs. Vintern är räddad kan jag säga för Raguza, Hisse och Brunte.

Till helgen blir det pay and jump i Karlshamn med Dubben och Hisse, det ska bli riktigt kul.

Det är nog dags att stalla in Elvis, Bulan och Rakel. Längtar faktiskt efter att kunna kvällsmysa med de nu :)


Bilden nedan är på Elvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0