Så nöjd med helgens tävlingar

Igår var vi i Karlskrona med Hislop på clear round.
En upplevelse för sig med andra "regler" än vad det är på vanliga tävlingar, något som dock var mkt bra erfarenhet för Hisse.
Han var felfri i både 90 och 1m. Han kändes avslappnad och fin vilket var skönt efter att han var spänd förra helgen i Karlskrona.

Idag har vi varit i Osby med Raguza och Brunte.
Raguza var nolla och 2a placerad i 120 med en riktigt bra A:0 runda.
I 130 var hon mkt fin men ett skitriv i omhoppningen så det blev ingen placering. Dock är hon därmed kvalad till 140 och jag hade tankarna på ATG debutera 140 imorgon i Osby men jag håller nog lite till på det när hon va så fin.

Brunte var nolla och 7e placerad i 120. Han var riktigt fin i munnen tack vare att Sofie har trimmat honom nu de senare dagarna.
I 130 var han dubbelnolla och knep 3e placeringen. Han hoppade superbra, det var ett språng som jag kladdade till det annars var även jag ganska duktig.

Det känns bra att avsluta inomhussäsongen såhär med dessa två om vi väljer att de ska få sin tävlingsvila nu.
Hislop och Dubben ska vi dock fortsätta att trimma på och åka på pay and jump med de så de får lite rutin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0