Snart måndag igen

Tiden går fort när man har roligt och imorgon är det måndag igen.

I lördags var det tävling med Hislop i Karlskrona. Han var väldigt avslappnad och fin på både framhoppningen och på banan i 1m med en felfri ritt.
Samma sak inför 110 och hinder 1-5 var han superfin i hoppningen fram till oxer-räcke kombinationen som stod lite taskigt intill väggen och då spände han till sig helt.Tre gånger hoppade han a-hindret men sprang förbi b-hindret så längre än så kom vi inte.

Idag har det varit en ganska lugn dag. Började med att fixa stallet med Sofie för att ta upp Bulan för lite löshoppning vilket hon gjorde mycket bra och gjorde några fina lyror också.
Efter det skulle vi prova att longera Dubben och han visste precis vad han skulle göra. Underbara och snälla häst jobbade på men han är svag i sin kropp. Både jag och Sofie har ridit honom hemma och det är en riktig känsla man får uppe på ryggen, att han är så snäll som han ser ut gör ju inte saken sämre. Kanske han blir en ny Brunte?

Mitt emellan så satt hela familjen plus farfar bänkade framför svt play för att se livesändningen i Världscupen.
Vilka grymma ryttare säger jag bara som rider med en sådan känsla och att hästarna litar på de till 100 %.
Det är visserligen ingen nyhet men jag blir lika fascinerad varje gång jag ser dem rida.

Hislop och Brunte körde vi till ridhuset nu ikväll med för att hoppa tre-kombination. Det blev mycket lyckat och Hisse var mkt avslappnad och fin. Brunte var mycket fin och tog i nästan lite väl bra men han var också avslappad och det är det viktigaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0