Blandade känslor och kvällsträning

Idag har det hänt en hel del minst sagt och det är lite blandade känslor.
 
Cornelia är nu hemma hos sina nya ägare i Jönköping och det känns superbra att just de köpte henne. En riktigt trevlig familj som jag önskar enormt lycka till med denna fina Cornelia.
Klart att det känns konstigt och tråkigt att inte ha henne på tävlingarna nu framöver och kunna rida fort med och kanske att hon kunde gått något snäpp högre med lite bättre ridning från min sida. 
 
Framåt kvällen så var det dags för björneträning med Brunte.
En riktigt bra träning som passade perfekt för mig och Brunte, GALOPPEN. Ett av de största problemen som jag har haft och som nu blir bättre men en lång bit kvar tills jag kan komma i alla svängar till ett perfekt läge med en "fortsätta att rida galopp" utan att rida iväg eller ändra något på galoppen.
Mycket nöjd med träningen :)
 
På träningen diskuterade vi unghäst VM också. Ungefär 30 stycken tävlade under svensk flagga och ingen var placerad i finalen. I ena unghästkvalet så hade 10 ekipage ridit och ingen hade klarat maxtiden. Förstår att när det är nästan 300 hästar i en klass så kan man inte låta maxtiden vara lång och inte heller göra banorna så krångliga att hästarna inte reder ut det.
Jag hade gärna varit på plats och tittat men fick nöja mig med webb tv och förvånades av hur extremt högt tempo de hade och många utav hästarna såg inte ut att trivas i det tempot alls utan fick dåliga och spända språng och kraftiga riv. Det krävs en del utav ryttaren med andra ord för att rida denna sortens tävlingar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0