Spännande dagar

Jag är nog inte ensam om att drömma, att varje år får rida unghästchampionaten i framtiden. Detta med unghästar är något som har intresserat mig väldigt länge även om klart stora klasser som tex GHS är otroligt intressant, att se deras ridning och hästarna som är kapabla att gå dessa klasser. Så mycket som krävs. Dock anser jag att kunna rida unghästar är en konst, man vet aldrig riktigt vad man har att vänta sig när man rider in på banan med en unghäst. Att man ska kunna lotsa runt dem under hela banan och att de får bra erfarenheter, det är konst.

Jag har letat lite efter en lovande 4-åring och hittade egentligen en som jag blev störtkär i, men den var "reserverad" redan innan och det var jag medveten om och tyvärr så såldes den. Så nu fortsätter letandet efter unghästen med det lilla extra, inte lätt alls. Imorgon åker vi en runda och i början av nästa vecka så åker jag troligtvis iväg ett par dagar för att titta och prova, spännande :)

Inte trodde vi att Brunte skulle bli riktigt så bra som han har blivit. Han var inte den vackraste när vi fick hem honom men det gick inte att motstå ändå :) Bilden är ifrån december 2008 samma dag som han kom hem till oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0