Bloggen har fått ett nytt ansikte

Ja som ni kanske ser så har min blogg fått en nytt fräscht ansikte. Tusen tack till snälla Emma Fohlin som har gjort den så fin :) Hennes blogg hittar ni här: http://emmafohlin.webblogg.se/

 

Jag fick ett samtal i fredags om att jag hade fått ett jobb och skulle börja redan på måndagen, hamnade nog i ett chocktillstånd. Ett fantastiskt fint jobb inom vården som jag har tackat ja till utan att riktigt veta hur det kommer bli men jag tror det blir perfekt trots att tiden med hästarna kommer bli betydligt mindre.

I måndags var det träning för Björne och Cornelia fick äran att få den platsen. Vi har bytt från ett vanligt tränsbett till ett tredelat pelham med korta skänklar. Hon var mycket fin i travarbetet och i galoppen var hon fin så länge hon fick gå i "sin egna" bekväma galopp men när jag börjar pressa på lite så protesterar hon och det är precis detta jag vill jobba bort så att hon trycker på med sin bakdel istället.

I hoppningen var det samma problem med galoppen och då tappar jag distanserna istället men det var perfekt att få skäll. Det är ju inte meningen att man ska glida runt på träningarna varje gång utan att det är något som man ska korrigera. Så det är bara hem och trimma henne på marken nu!

 



Bild på Hislop från 110 i Tingsryd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0