Hässleholm

Bloggen har inte uppdaterats på ett tag med tanke på omständigheterna som jag inte kommer nämna här, i alla fall inte i detta inlägget.

Vi har varit i Hässleholm denna helgen. Igår åkte vi med Dubben som skötte sig exemplariskt från att vi åkte hemifrån till att vi var hemma igen. Han hade ett riv i 90 och felfri i 1m. Han börjar bli mer avslappnad och håller samma rytm i galoppen på banan, nu är det bara piloten som ska rida riktigt också och jag jobbar på det. Fick en bra känsla i helgen med stora nallebjörnen!

Idag var det Hisse som fick åka med. Han gick 110 felfritt men lite spänd och tittig. Han var även felfri i 120 där han var riktigt på hugget men samtidigt avslappnad och gjorde en del bra språng. På hinder nr 7 så ser jag ett "framåtläge" tidigt i svängen och jag börjar rida på det men Hisse är inte riktigt med så det blir större än jag hade tänkt mig och hindret efter var ett räcke i en kort sväng där Hisse kommer in i korsgalopp så där försvinner rytmen för en stund men kommer igång ganska bra ändå till de sista hinderna. Han har inte särskilt mkt rutin på dessa höjder så måste säga att han gör det väldigt bra och han vill verkligen alltid vara felfri :)


Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

duktiga! :)

2013-04-09 @ 10:22:59
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack Sara :D

2013-04-09 @ 17:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0