Dubben

I helgen fick Dubben åka på pay and jump på Sporren, nära och bra men också bra att hoppa i ett ridhus som är 80x25 meter också när man har en stor och valpig häst.
Det var lite julklappsinspirerat så första rundan var han lite spänd men felfri. Andra rundan var han ännu finare och även där felfri, duktig kille.
 
Idag fick han åka till Alette och tömköras. Fick beröm för att han har blivit fin i kroppen och att han blivit starkare i hela sig, det gör att man vill jobba på ännu mer :)
 

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Så fint! :) Åh vad jag längtar efter att komma igång med träning och tävling igen :D

2013-12-29 @ 23:46:03
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mkt Sara :)
Ja visst längtar man, det får bli lite mer trimm på hästarna innan det är dags för riktiga tävlingar i vår :)
Hur tidigt börjar tävlingarna i din region? :)

2013-12-30 @ 16:56:35
Postat av: Sara Ekman

Jag har anmält mig till tävling den 1 februari med alla hästarna, så det är ju inte så långt kvar :) Ska åka på lite clear-rounder innan och har även siktat in mig på dressyrclear-round och dressyrtävling med Marco nu i början på året :D Haha, ska bli kul att se hur han sköter sig innanför dressyrstaketen ;)

2013-12-30 @ 23:58:17
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Spännande :)
Det går säkert superbra om han inte hoppar över staketet bara haha :)

2014-01-01 @ 16:06:52
Postat av: Sara Ekman

Haha, ja! Jag har precis anmält oss till dressyr c-r nu i mitten på februari, så nu ska jag hem och öva in programmet ;)

2014-01-02 @ 18:08:05
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Spännande :) Då följer jag dig och Marco extra noga på bloggen! Kommer gå superbra så fint trimm du har på honom :)

2014-01-03 @ 09:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0