Uppdatering

Dags att uppdatera lite om igår och idag.

Träningarna i Ronneby började igår så det blev Brunte och Dubben som fick äran att hoppa.
Dubben var otroligt duktig och gjorde de olika övningarna mkt bra och avslappnat. Björne tyckte mkt bra om honom och att han passade mig perfekt, kul att höra. Enda gången bara som han blev rädd och sprang iväg i panik var när jag skulle hoppa grinden då Björne står precis vid hindret. Någon har förmodligen gjort något dumt med honom för detta är verkligen en snäll häst men det försvinner förhoppningsvis snart. Fick en del tips om hur jag ska ändra min ridning på honom, väldigt bra.

Brunte var VÄLDIGT pigg och explosiv under hela passet, nästintill opåverkbar men han tycker att "hoppa, det är livet" och då är det faktiskt okej att busa.
Han hoppade ganska bra men funderade mer på vad han skulle hitta på för bus efter hinderna istället men sista banan kändes han fin och någorlunda kontrollerbar.

Idag eller rättare sagt ikväll/inatt så har vi visat Hisse för en mkt trevlig tjej som har åkt en lång väg kan man säga. Han hoppade ruskigt bra när jag red honom först och även med tjejen, det gick bra så vi får se hur det går :)
Fina fina Hisse!


Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Vad tyckte spekulanten om Hisse? :) Håller tummarna att det går bra :)

2013-02-11 @ 18:58:04
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Hon tyckte mkt om honom men eftersom hon inte hade tävlat så mkt så hon valde att köpa en mer rutinerad häst istället :)

2013-02-16 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0