Bombnedslag

Bombnedslag skulle man kunna kortfatta mitt liv som just nu.
Fram till i onsdags förmiddag var allt precis som vanligt, en stund senare ringer telefonen och det är en på BTH som säger att jag har kommit in på Sjuksköterskeprogrammet i Karlskrona.

Jag blev både glad och väldigt förvirrad och tankarna snurrade i huvudet om hur jag ska göra med hästarna.
Vem ska morgon/kvälls fodra? Vem ska släppa ut/in? Vem ska ge hästarna lunch? Vem ska fixa stallet? Hinner jag ha 4 tävlingshästar och 2 stycken 3-åringar som ska ridas in och kanske ännu fler inridningar?
Jag klarar mig nog inte utan de hästarna vi har, det är sagt länge att iaf Hisse ska säljas men nu börjar vi få lite mer ordning på honom och då blir det genast roligare att rida och hoppa honom också.
Det blir till att pressa ihop schemat lite till :)

Idag har vi varit i Karlshamn på pay and jump med Dubben och Hisse.
Kallt och blåsigt väder = pigga hästar som bockar men jag höll iaf mig kvar o sadeln och då är det okej att busa.
Dubben tyckte att det var väldigt spännande inne på framhoppning med massor av icke styrbara unghästar. Väl inne på banan så sköter han sig bra med ett riv men lite spänd, hoppar dock grindar, plankor och vattenmattor utan att titta och det gillar vi.
I andra rundan var han mer självsäker och busade lite över ett räcke och full fart efter men hoppade avslappnat och bra felfritt.
Hisse var lite på topp inne på framhoppningen men väl inne på banan var han riktigt fin och felfri. I andra rundan var han ännu bättre och hoppade avslappnat. Fick en riktigt bra känsla idag.
Kanske kommer upp någon film.

Det är även dags att byta sadlar har jag fått skäll om från equiterapeut Mariann.
Detta med sadlar är en djungel och märken som CWD, Bruno Delgrange, Antares, Butet, Prestige, Equipe mfl har jag väl lite koll på men vad som ligger bra på hästarna får en sadelutprovare undersöka. På onsdag ska det provas sadlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0