Så nära eliten

Har helt glömt bort att skriva om hur det gick i sista omgången i div 1.

När Ronnebys lag anmälde sitt lag så hade vi väl inga större förväntningar men samtidigt var vi medvetna om att vi hade ett bra lag som hade lika stor chans som de andra lagen att ta placering.
Första omgången så var vi felfria i grunden och slutade på en fjärdeplats.
Andra omgången hade vi ingen junior, alltså på tre ryttare tog vi hem seger. Vi presterar nog bäst när det blir större press?

Sista omgången som då var i gärds.
I lördags hade jag tenta men laget slutade på en fin fjärdeplats.
På söndagen hade jag med mig Hisse som gjorde debut på denna svårighetsgraden och dessutom i avd A.
Han gick 110 som förklass och gjorde en riktigt bra runda som slutade på en 5e placering.
I lagklassen som var 125 gjorde han en riktigt bra runda med ett ner som jag helt tar på mig själv.
Vi fyra i laget hade varsitt nerslag och hamnade på tredje plats totalt, alltså precis utanför platsen till eliten.
Ett nerslag eller endast 2 sekunder mindre hade räckt så det känns väl lite surt när vi var så nära men vilken prestation vi har gjort och det är vi så nöjda över :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0