Hingstvisning Flyinge

Idag åkte Sofie och jag ner till Flyinge för att titta på hingstvisningen.

Förväntningarna var höga och både Sofie och jag var eniga om att förväntningarna uppnåddes!

Först in var Armani Code e. Armitage som är årets bruksprovsvinnaren. Som Peter Eriksson sa "denna hästen har allt" och det har den förmodligen, vilken häst!!

Därefter var det Castino e. Cassini II som inte har övertygat mig på filmerna jag har sett men var faktiskt fin i verkligheten och hoppade mkt bra.

Tailormade Diarados Boy e. Diarado. Inte min typ av häst men hoppade med bra tryck i benen och kvick.

Cinsey e. Contendro I som var en otroligt fin 6-åring med mkt tryck i benen, lite mindre typ av modell.

Crelido e. Calido som har varit med i många år, mkt fin hingst men kanske inte så aktuell att betäcka med.

Balou du Rouet e. Baloubet du Rouet som inte behöver någon närmare presentation, fantastisk hingst.

Diarado e. Diamant de Semelly som inte heller behöver någon närmare presentation, kan vara den vackraste hingsten kombinerat med mkt hoppning.

Don Frederic e. Don Frederico som var en 4-åring med många fina kvalitéer och temperamentet bör inte vara så dåligt när den gick in och gjorde sitt jobb i ett fullsatt Flyinge.

Tailormade Attention e. Abanos en 5-åring också med mkt kvalitéer.

Fürst Romancier e. Fürst Heinrich som är en pampig hingst med mkt fina kvalitéer och som Sofie har fastnat för.

Bretton Woods e. Johnson som sägs vara den "nya Totilas" och jag kan säga att det tog inte många sekunder innan jag fick gåshud, helt fantastisk hingst med otroliga kvalitéer.

Efter visningen gick vi till stallet där alla hingstarna stod, en bra grej att man får kolla in hingstarna på nära håll då det finns en del som man inte ser på filmerna på nätet. Väluppfostrade hingstar som stod öppet med bara galler emellan varandra.

Kanske jag har glömt någon hingst?

Imorgon åker vi till Tullstorps hingstvisning, förhoppningsvis vet vi vad det blir för hingst efter helgen...



En dålig bild på Bretton Woods :)


Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Gud så kul! Ska ni betäcka Raguza? :)

2013-03-17 @ 21:13:29
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Raguza får nog tävla ett tag till men Sofies 3-åring efter Don Primero - De Noir som ska betäckas med en dressyrhingst :)
Det finns så många hingstar att välja på så det är inte lätt att bestämma sig ;)

2013-03-17 @ 22:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0