Göteborg

Vilken vecka vi har haft i Göteborg.
Vi kom upp redan tidigt på onsdagmorgonen och stannade kvar till söndags kväll.

Måste säga att det finns flera fördelar med att åka upp så tidigt då det är betydligt mindre folk på mässorna så man ser vart man går helt plötsligt och i speedklasserna ser man hur de trimmar sina hästar på banan och när de känner sig nöjda med halva rundan för att sedan utgå.

Det är inte ofta man får se så många fina hästar som under denna helgen och för att inte tala om ryttarna, är bara att njuta och suga in allt.
Någon som jag tyckte var extra roligt att se var Edwina Tops Alexanders Vienna Olympic e. Cassini - Contender som jag minns väl att pappa och jag såg från läktaren i Falsterbo bland 6-åringarna. En helt fantastisk häst då och nu var den inte sämre, vilken häst! Det var inte den enda hästen som Edwina hade, hon är väl beriden med fina hästar kan man lugnt säga.
Marcus Ehning är ju helt outstanding i sin ridning, inte ett fel någonstans. Han hade en hingst efter Contendro - Argentan som hoppade riktigt bra.
Fanns så många hästar som skulle nämnas här men då blir det en hel uppsats.

Det blev lite shopping mitt i allt också. Jag hade inget särskilt som jag behövde och då blir det gärna lite onödiga impulsköp men de är samtidigt roliga också.
Blev ett par Roeckl nyare modellen som var extra skinn vid fingrarna, hoppas de håller denna gången.
Ett mörkbrunt CWD träns och tygel, snordyrt men jag lyckades pruta 600 kr via ENGELSK kommunikation dessutom.
Ett Eskadron fleecetäcke, upptäckte dock att jag hade ett exakt likadant hemma men fint var det.
Ett Eskadron hundtäcke till min älskade hund.
En massagegrej som förmodligen blir min bästa kompis, hoppas att värken i ryggen, nacken och axlarna försvinner.
Blev ett par gaggremmar till Hisses bett också.


Hittade världens sötaste Dyon chaps också, ett måste till barnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0