Aldrig vila

Förra helgen var tanken att det skulle bli en lugn helg med lite fokus på unghästarna utan tävling men det blev både tid med unghästarna och tävling till slut.
Det blev en väldigt tidig morgon så hästarna undrade nog vad vi höll på med så tidigt på morgonen.
Raguza blev lika glad och uppstissig som vanligt när hon kommer på tävling.
Eftersom jag efteranmälde mig så hamnade jag allra först i starlistan i båda klasserna så jag hade inte särskilt mycket att gå efter men det var väldigt trevliga banor och gott om plats att rida på de 45x70 meter så det blev nästan som en utomhusbana. 
I 115 som var en A:0 gjorde Raguza en bra men något spänd runda. Det räckte till en andraplacering.
I 125 var hon väldigt fin både på framhoppningen och inne på banan, men rulllade ner utsprånget i trekombinationen som var sista hindret vilket var lite retfullt såklart.
Under de åren som jag red Brunte och andra unghästar så blev det inte så mycket fundering än att bara göra en nollrunda och hålla sig inom maxtiden så vinnarskallen försvann till viss del. Nu däremot börjar den komma tillbaka och Raguza ska nog kunna hjälpa till att få tillbaka den helt.
 
Unghästarna sköter sig super bra också. Nästa gång vi rider så ska Elvis få trava sina första steg och Rakel ska ridas på som sist. Snart kommer två stycken 3-åringar som ska visas på 3-årstest också, den ena är oinriden medan den andra redan är riden, men behöver förberedas med det övriga inför 3-årstestet.
 
Idag fick jag äntligen bekräftelsen på att biljetterna till årets VM i Normandie är bokade och klara. Det ska bli en helt fantastisk upplevelse att åka dit i en vecka lite drygt. Vi åker hela familjen, ser fram emot det!
 
 
 
 
Finaste hästen 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0