Blir inte alltid som man har tänkt

Det var tävling i Hässleholm med Dubben och Raguza i söndags.

Dessvärre slutade morgonen med en ambulansfärd till akuten i Kristianstad.
Efter 7 timmar fick jag äntligen åka hem med en fraktur i näsan, korsbandet vid knäet var förmodligen av, handleden var bruten och jag var säker på att tänderna inte riktigt var som de skulle.

Dagen efter fick jag samtal igen från Kristianstads ena läkare att de har upptäckt en spricka nedanför knäet så det vara bara att släpa sig in till Karlshamn och röntga igen, efter det fick jag ett brev i handen och order om att åka in direkt till Karlskrona ortopedakut.
Där kände de igenom hela knäet och efter några timmar där kom de fram till att jag har en liten fraktur knäet.
Var även hos tandläkaren som chockartat tog emot mig. Fick två tänder lagat provisoriskt och de andra får jag vänta och se vad som händer med de. Får inte tugga eller äta mat på minst en månad, endast flytande..

Med andra ord så är jag inte riktigt fit for fight upp på hästryggen ännu, får vänta några veckor.. Jag  klättrar redan på väggarna hemma! Nu ska jag stappla ut och titta när Sofie ska löshoppa unghästarna :)



Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Satans vilken otur, du brukar väl sällan trilla av och när du väl gör det så slår du dig halvt fördärvad :( Hoppas allt läker snabbt och fint så du snart är uppe i sadeln igen :) Det enda positiva är väl det där med bara flytande föda, den ordern hade jag behövt så kanske jag hade kunnat tappa några kilo ;)

2014-04-15 @ 21:17:25
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja visst är det så! Man har ju ramlat av många gånger under alla år på hästryggen, men aldrig skadat mig på detta viset.
Jag hoppas att det läker snabbt så jag kommer igång igen :)

Haha jag tänkte också det, Sofie funderade nästan också på att hänga på min flytande diet så ska nog kilona ryka snabbt ;)

2014-04-15 @ 21:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0