Back in business

Äntligen är jag tillbaka på tävlingsbanorna!
Debuten sedan början av april blev på Karlskronas fina fiberbana.
Fick äran att rida en väldigt fin 4-åring efter Carmaque som ägs av Hästak.
Första gången jag satt på den så det var ju en spännande utmaning. Den var felfri i 90 cm. I 1m tittade den till två gånger och sprang förbi men i övrigt väldigt fina språng. 

Sedan hoppade jag Louise fina 4-åring efter Fighting Alpha - Irco Mena. Stor häst men väldigt försiktig och storhoppande. Felfri i 90 cm och ett pet i 1m superfint!

Nästa häst var Raguza som gjorde helt klockrena rundor i både 110 där hon var dubbelnolla och 6e placerad, 120 där hon var nolla och vann. Så härlig känsla!
Dubben gick 110 och 120 men kändes inte riktigt på hugget. Kanske behöver hoppa lite mer med mig nu med tanke på att Juri har hoppat honom hela vårsäsongen och det är ju såklart inte samma som när jag rider. 

Nästa helg blir det Tingsryd och V-plast där alla dessa 4 hästarna ska tävlas igen. Längtar redan!!

Hästaks fina 4-åring 

4-åring e. Fighting Alpha (fotograf Natalie Gustafsson)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0