Vilken helg

Vilken helg vi har haft! Mycket häst som vanligt :)

I lördags var det först dags för fölvisning och Sofies lilla Zixten. 
Domaren gav mycket fina omdömen, vilket alltid är roligt såklart.
Han fick 7.5 på skritt, 9 på trav och 8.5 på galopp. Han blev näst bästa fölet.
Han var även det enda fölet som fick 9 på trav, roligt!

Sedan fortsatte dagen med kvalitetsbedömning och jag fick äran att hoppa Hästaks 4-åring efter Carmarque - Underworld xx. En väldigt fin häst som visade mkt fina språng och fick 7.5-8.5, därmed ett diplom och direktkvalad till semifinal. Lite snåla poäng kan jag tycka men man är väl aldrig nöjd ;) 

Idag söndag blev det tävling i Gislaved med Raguza och Dubben.
Raguza känns bättre en någonsin och jag bara längtar efter inomhussäsongen nu.
Hon var nolla och andraplacerad i 120 superfint. Dubbelnolla och tredjeplacerad i 125 med riktigt fina språng. 

Dubben känns också riktigt bra nu, blandade språng men många språng som är riktigt bra där man får se varför vi egentligen köpte honom. 
Ett ner i 120 och i 125 tar jag på mig två av riven då jag red på tokig distans. Annars visade han upp många riktigt bra språng så kan inte annat än vara nöjd :)

Zixten 


Zixten och mamma 

Roqueford Hästak


Uppställning Roqueford Hästak 


Roqueford Hästak 







Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis till fina framgångar :)!

2014-08-26 @ 21:13:43
Postat av: Louise

Tack så mycket Karin :) Grattis till dina fina uppfödningar :)

2014-08-26 @ 21:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0