Fullt ös

Här hemma är det fullt ös medvetslös!
Studierna sparkar mig i hälarna men jag nonchalerar de så gott det går och försöker göra det roliga på dagarna med hästarna för att sedan återgå till plugget på kvällarna.
Igår hade vi andra passet med PT och precis som förra så tar man i allt vad man har och lite till under det passet så idag kom jag knappt ur sängen, kan varken sätta mig eller ställa mig upp från soffan så det var väl belöningen efter igår ;) 

Idag blev det ett ridpass på Copernicus som också börjar ladda inför tävlingssäsongen. Blir spännande att komma igång med hoppningen när han har fått igenom sina sidor lite bättre.

Sedan hem och rida Dubben över galoppbommar. Han var jättefin och blir bättre och bättre på att ständigt förändra sin galopp till större och kortare galopp. Riktigt bra och enkel övning!

Till sist var det dags att ta Elvis och Rakel i lösgalopp och lite longering.
Elvis var jättefin och skötte sig bra. Rakel likaså även om hon inte riktigt är lika van vid "gummibanden" som Elvis är ännu. 
Kul tycker de att det är när de får busa av sig lite energi :)

Till helgen åker vi ÄNTLIGEN till Göteborg horse show och får inspiration! Längtar otroligt mycket. På fredag tidig morgon åker vi bil upp :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0