Träning och åter träning

Jag har tagit tag i mitt liv och försöker för en gångs skull håll det ständiga nyårslöftet, att sluta äta onyttigt och börja träna istället.

Det har nu gått drygt 1.5 månad och jag har klarat mig helt utan allt som har med socker att göra, bröd, potatis och pasta produkter. Det låter kanske enkelt men jag som är brödmonster och älskar godis, kakor och socker i alla dess former så blir det en plågsam kamp varje dag nästan. 
Jag tränar på gymmet en timme om dagen, antingen 7 eller 6 dagar i veckan. För min del passar det bra att veta att jag ska träna varje dag, annars blir det lätt att jag hoppar över ett pass istället. 
Måste säga att det känns riktigt bra! Det onödiga fettet på kroppen bränns bra när jag kombinerar att springa/PW och träna på Cross trainer. Målet är att jag ska må bra såklart och att jag inte ska ha något överflödigt fett som bara sitter där för att jag äter onyttigt :)

Det svåra med detta är att ha fantasi till att äta varierad kost men samtidigt så kalori/kolhydrat fritt som möjligt. Om det är någon läsare som har bra tips så mottages det tacksamt :) 




Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Bra jobbat! Själv äter jag godis typ varje dag, borde också försöka bli av med sockerberoendet!! :P

2014-02-02 @ 22:17:42
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack! Haha ja jag var precis likadan innan och godis är ju så gott ;) Det är jobbigt men ganska skönt att hålla sig ifrån det lite lagom mkt iaf :))

2014-02-03 @ 10:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0