Projekt inridning

Igår var det dags för 3-åringarna att ridas för tredje gången.
De lösgalopperades lite innan jag satt upp dels för att de ska vara lite avslappnade men också för att själva inridningen inte är så krävande ännu och då kan de få jobba lite på samma pass.

Först ut var Elvis. Roligt att se hur unghästarna ändrar sitt rörelsemönster helt bara för att de har fått skor på alla hovarna. Elvis har otrolig motorik i hela sin kropp men framför allt i bakbenen, det är roligt att se. 
Sedan var det dags att hoppa upp i sadeln och han var lika obekymrad som de andra två gångerna både när jag hoppar upp/av och skrittar runt lite. Han funderar mer på vilka människor och hundar som springer runtomkring honom istället. 

Rakel var näst ut och även hon rör sig väldigt mycket friare och mjukare med skorna. Väldigt balanserat och enkelt lösgalopperar hon och även här en hel del motorik i bakbenen.
Sedan var det dags för uppsittning och hon är verkligen helt orädd. Så jag skrittade och travade i paddocken prickfritt. Är övertygad om att det bara hade varit att rida ut henne i skogen helt utan några konstigheter men vi håller oss till den vanliga planeringen, den brukar vara bra :)
Elvis tar vi det lite lugnare med för att inte gå för fort fram, jag är rädd om min underbara fina "lilla" pojk :)
Alltid öronen framåt 


Måste ha koll på omgivningen 


Första bilden uppe på Elvis rygg (trivs redan bra här)

Här på duktiga Rakel 







Kommentarer
Postat av: Karin

:) Härligt!!!

2014-03-30 @ 21:20:38
Postat av: Louise

Superkul :))

2014-03-30 @ 22:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0