Tävling

Det har hänt en hel del sedan senaste blogginlägget :)

I torsdags förra veckan var det dags för Björne träning med Dubben. Började lite segt med att jag var ett steg efter i allt men när jag skärpte till mig lite så började Dubben hoppa otroligt bra och ändrade helt sin hoppning, kul att börja känna de sprången i sadeln nu. 

På söndagen var det dags för Tingsryd och tävling.
Han har blivit så lugn och trygg på tävlingar nu, det är som att ha en gammal läromästare med sig. Han var felfri i första och ett ner i andra klassen men två bra rundor och bra språng. Jag hade velat ha lite större galopp och mer energi i bakbenen men det kommer när han får lite mer plats att galoppera på och när han också blir starkare i kroppen.
Badad och redo för att åka iväg 

Under helgen var det dags att sitta upp i sadeln på Elvis och Rakel. Båda skötte sig otroligt bra. Vi skrittade runt gårdsplanen lugnt och fint, duktiga bebisar :) 



På fredag blir det äntligen dags för att åka ner en runda till årets bruksprov.
Jag och Sofie sitter spikade på tidningen ridsport hemsida för att läsa online om alla hingstarna. Många fina hingstar iår med spännande stammar.
Det blir testryttare i hoppning med 4-5 åringar samt prestationshingstar och sedan är det också testryttare i dressyr 4-5 åringar, löshoppning av 3-åringar samt gångarter med 3-åringar :)

Något som min blick fäste sig vid var hingsten Clintons Diamant efter Clinton - Diamant de Semilly. Väldigt vacker och rörlig hingst. Hade nog passat perfekt att välja på Rakel om hon ska betäckas iår. Hoppas att den rekommenderas vidare! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0