Vilken grym helg

Ja vilken grym helg det blev i Karlshamn, nästintill fulländad om jag får säga det själv. 
Hästarna är i sådan bra form och det får man ju bekräftat också när de presterar bra på tävling. 

På fredagen gick Copernicus (e. Prestige) 110 med 0+4 fel och 120 dubbelnolla och placerad. Superfina rundor och han hoppade kalasbra. På grund av min avfallning i våras så har han inte tävlat sedan mars så han kom tillbaka och gjorde det riktigt bra också, hoppa kan han!

Raguza gick en 120 med en dubbelnolla och 4e placering med en bra känsla. 

Dubben gick in direkt i 130 med en riktigt bra runda på ett litet pet som piloten tar på sig själv. Inte dåligt av en 6-åring att gå direkt in i 130 (andra gången i sitt liv) och vara så okomplicerad. Väldigt nöjd.

Lördag var Raguza dubbelnolla och 5a i 130 med riktigt bra runda. 
Dubben gick 130 med ett litet pet där piloten var lite för långsam med att sätta ihop honom lite till på en linje men annars var han toppen fin.

Söndag valde vi att stryka Dubben som skulle gått ytterligare en 130 men det blev långa dagar i transporten och ändå presterade han så fint i de största och svåraste klasserna han har gjort hittills, så han var väl värd att få komma ut i hagen istället. 
Längtar redan till nästa år där han förhoppningsvis är redo för större uppgifter. Trots hans storlek så gör han allt väldigt enkelt och ju högre och bredare det blir, desto bättre hoppar han.

Raguza skulle göra sin livs debut i 140 och jag har inte ridit 140 på två år. 
En riktigt bra runda på 8 fel som jag är riktigt nöjd med. Första rivet tar jag på mig själv och det sista rivet skulle jag nog vilja att Raguza tryckte till lite mer och hållit upp sina ben egentligen men det är oväsentligt för mig :) 

Nu ser jag fram emot två tävlingar till förhoppningsvis innan året tar slut. Ska bli spännande :)



Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Vad kul, grattis :D

2014-11-05 @ 07:49:13
URL: http://aamaziing.se
Postat av: Louise

Tack Sara :D

2014-11-06 @ 10:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0