Normandie

Har blivit dålig uppdatering här från VM i Normandie, men med så fina hästar så funderar man inte på någon telefon.

Vi flög hit i måndags och är här tom. måndag. Jag är helt lyrisk över både Normandies landskap med hästar och djur överallt, fantastiska gårdar, stuterier och slott men självklart de deltagande hästarna i VMet. Skulle inte tveka att flytta hit om bara fransmännen kunde prata några enstaka ord på engelska åtminstone :)

Helt fantastiskt roligt att ha Rolf-Göran Bengtsson i final. Kommer bli helt grymt imorgon.

Det har blivit hoppning från morgon till sena kvällar på arenan i Caen. Men även fölbedömningar, löshoppning av 2 och 3-åringar samt auktion för dels 3-åringar men även 4-7 åringar. Allt detta hölls på fantastiska Haras National.

Otroligt fina hästar överallt och detta gjorde att jag inte stå emot. Har köpt ett hingstföl som föll mig helt i smaken vad det gäller både stam och utseende. 

Mer om resan i nästa inlägg, nu väntar restaurangen :)

Haras National


Fölet jag inte kunde motstå..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0