Utvecklingen går framåt

Det var nationell tävling i Ljungby förra helgen där Dubben var nolla i 120 och två ner i 125. Det känns bättre och bättre för varje gång jag hoppar honom. Han står precis vid kanten till att kunna använda några växlar till i sin galopp för att få den optimala rytmen även när det är banhoppning. Då blir allt annorlunda vill jag lova. 
Med nollan han fick i Ljungby så är han därmed kvalad till 130 och 135 klasser vilket jag tror passar honom bättre än 120 klasser för en sådan stor häst. Ju högre hinderna är, desto bättre hoppar han!

Raguza som redan har hunnit bli 12 år gammal, men känns bättre än någonsin i både hoppningen och på marken. 
Hon ska bli ännu starkare och smidigare i sin kropp så tror jag att vi ska trappa upp något steg i klasserna om piloten sköter sig såklart. 
Bild från dagens kvällshoppning med Dubben som visar upp bättre och bättre språng. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0