Sista träningen för detta året

I torsdags var det sista Björne-träningen för detta året. Mycket bra, lite svåra övningar för Bulan som har en stor galopp. 
Hon skötte det väldigt bra och Björne tyckte att det hade hänt mycket med henne sedan förra gången, det är alltid roligt att höra. 

Nästa år blir spännande och planeringen för tävlingar är igång. Planen är att vi beger oss ut på tävlingar tidigt med Bulan och Elvis för att se om de verkar redo att börja kvala till Falsterbo och Breeders. 
Raguza ska eventuellt betäckas till våren, även om jag gärna hade fortsatt att tävla henne några år till så måste jag inse att jag har 2+1 eller ev fler unghästar som ska tävlas till våren. Hingstval är fortfarande ett stort frågetecken.. Det gör fortfarande så ont i mig när jag tänker på underbara Brunte som försvann hastigt iväg, så Spender S? Favorit Ask? Kannan? Någon fransk storhoppare? Vi har vintern på oss att fundera på detta. 

Elvis känns väldigt fin och det är basic markarbete som gäller för honom, även gymnastikhoppning är snart aktuellt att börja med. 
Zippen rids ett par dagar i veckan, så ofta jag hinner. Han är underbar! Längtar tills han ska få komma ut på tävlingsbanorna till våren. 



Bulan blir mer och mer övertygad om att hon verkligen är en hopphäst...

Kungen Elvis 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir ett spännande 2016 :)

2015-12-25 @ 10:05:06
Postat av: Louise

Ja verkligen 😃

2015-12-25 @ 10:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0