Uppdatering

Tiden rinner iväg och våren bjuder just nu på en blandning mellan 19 grader varmt och minusgrader med snö..

I tisdags hade jag arbetstid till 15.30 och Raguza skulle hämtas på Flyinge kl 17.00 då hon var klar att åka hem. Dock dök inte kvällspersonalen upp och jag tog ett kvällspass också, lätt salongsberusad kände man sig på väg ut från avdelningen 22.30... 

Igår välkomnades ett inridningsprojekt. Ädelt sto efter Heartbeat x Landaris där modern har gått 150. 
Idag fick det bli lite löshoppning för första gången och det såg mycket bra ut, spänstig och mjuk. Kul att jobba med! 

Nästa vecka kommer min nya häst från Belgien, kan knappt bärga mig!

Senaste tävlingen för stjärnorna Bulan och Elvis var i Hässleholm. Elvis levererade nollor i både 110 och 120, därmed sitt andra kval till Breeders. Bulan stannade på en grind x2 i 110 men i övrigt mycket fin. I 120 skulle piloten varit mer skärpt och ridit på det som var bestämt så två riv blev resultatet men mycket nöjd med hennes prestation. 

Nya 3-åringen efter Heartbeat

Bästa Elvis




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul när det händer saker - iaf om det är roliga händelser! Spännande med nya hästen!

2016-05-01 @ 11:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0