Man väntar alltid för länge när man väntar på något gott

Äntligen kan jag sluta längta och istället se den efterlängtade stjärnan ute i hagen. 

Igår kväll jobbade jag till 22 och lastbilen var beräknad att komma till gården vid ca 23. Vi väntade, väntade och väntade... Kl 02 rullade den fina lastbilen in på gårdsplanen. En trött 3-åring som åkt sedan 8.30 på morgonen lastas ut. Hon hade gått in direkt vid lastning, stått som ett ljus hela vägen, ätit och druckit. Skönt! 

Det blev övernattning inne i stallet inatt och idag blev det betessläpp på vallen som hon tog helt med ro. Jag som av någon oklar anledning alltid har de hästarna som inte kan vara inne/ute själva, hittar på hyss och har helt egen vilja men denna nya verkar ha fantastiskt temperament. Bulan och den andra 3-åringen Hildur var mer stökiga över situationen. 

Denna flickan som jag då har köpt är en 3-åring efter I'm Special de Muze (Emerald van't Ruytershof x Nabab de Reve) x Quite Capitol (Quidam de Revel x Capitano) x Utrillo van de Heffinck (Clinton x Heartbreaker). Mormor har fyra syskon i 160 hoppning, där ena systern även är mor till den godkända hingsten Eldorado van de Zeeshoek som är framgångsrik i 160. Så det finns en del bra hästar på mödernet vilket är en förutsättning om man vill avla vidare och ha chans att få fram bra hästar. 

Jag och min syster som är hästnördar och sitter dag ut och dag in för att titta på hästar, har tittat på detta stoet ett bra tag och att det nu blev verklighet känns fantastiskt roligt. Förhoppningsvis blir det både avel och sport i framtiden. 

Nya stjärnan 


Nya stjärnan





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med din nya fina häst! :)

2016-05-05 @ 08:32:03
Postat av: Louise

Tack så mycket :)

2016-05-08 @ 00:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0